<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-3355259866565760309', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Aku Ada bela Cardisoma armatum

" Hai,saya Dr Joey ... "


Hohohohoho - Aku dah bela 2 ekor Cardisoma armatum @ Rainbow Crab. Kali pertama aku tengok mahkluk nieh kat MidValley , terus aku jatuh cinta. Bukan apa , sebab aku ada teringat tentang aquarium peninggalan Mock. Dari biar sahaja , aquarium tu berhabuk dalam stor. Baik aku bela binatang baru. Jika tak sia-sia jerk legasi mock.Huhuhuhu

Aku suka lihat warna Ketam Pelangi ini , sangat-sangat bewarna. Ada biru , merah dan putih. Saling berpadu harmoni warnanya , tanpa mencelakan rupanya. Walau kawan aku , Dr Joey..bising suruh aku bela " Nemo ". Aku tetap dengan pendirian aku , aku mahu ketam ini juga. Sebab gaya hidup ketam ini yang amat mudah utk dijaga. Sama macam bela " Mock " ( Huik , jika mudah jaga..kenapa Mock still R.I.P ??? ). Jika aku bela nemo , dah lah kene beli aquarium baru. Lepas tu dengan pasir lagi , garam lagi , makanan lagi , nak kene jaga air lagi. Berapa banyak lagi aku kene buat ????. Leceh nak bela-bela Nemo nieh , kos tinggi. Silap-silap nanti....after 2 jam beli , nemo dah mati. Dah lah mahal pula. Tak ker membakar duit tu. Jadi utk mengambil hati Dr Joey , yang tak habis-habis dengan dogma Nemo nya itu. Aku namakan salah seekor ketam ini dengan nama dia - " DR JOEY @ Mr Crabby Patty ". Ahakssss. Seekor lagi aku bagi nama Madame Crab. Simpe lah kan.

Sekarang aku sudah ada buah hati baru. Aku leka lihat ketam-ketam ini yang lincah dan liar. Dah lah minggu lepas jari aku berdarah kene sepit. Aduhhhh..mmg sakit. Tapi aku still suka dengan ketam-ketam nieh. Sebab karektornya sama macam aku.


" Holla..saya Madame Crab "

“Aku Ada bela Cardisoma armatum”

  1. Blogger grEEnAdy Says:

    Crabby Crab!!
    Huh.. me dah mula nmpak kekiutannya....
    Tp, me x puas hati xdpt tgk warnanya.. ngeee~

  2. Blogger Abir Abhar Says:

    wah dah ada buah hati baru..
    matileyh tetiap hari kena sepit..
    hua2

  3. Anonymous joey Says:

    sometime it is better to left the beauty to be untold!

  4. Blogger Muhammad Says:

    ady - nak warna lah pula. Sebentar lagi tgk my new update k. Hohohohoho.

    Abir - No lah tiap2 hari. Gila ?? putus lah jari2 comel nieh nanti. kukuuuiiikuii.

    Joey - Wah , beuty sapa ?? kau ??
    hohohohoh..