<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-4542146822625164856', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

111

Setiap kali aku merancang untuk pergi berjalan jauh.Aku akan memastikan untuk membawa sebuah buku untuk dibaca di dalam perjalanan.Aku bukan spesis manusia yang boleh duduk berjam-jam tanpa berbuat apa-apa.Aku tak dicipta untuk melihat masa terbazir habis begitu sahaja.Jadi seminggu sebelum bertolak pergi.Aku sudah berkira-kira untuk memilih-milih.Apakah jenis buku-buku terbitan terbaru yang ada dipasaran.Aku tak  kisah bertema tentang apa.Cuma mahukan sebuah buku yang bersaiz kecil,untuk mudah dibawa.Berisi cerita yang mudah dan bersuasana santai.kerna minda aku sudah cukup terbeban untuk menghabiskan cuti panjang,dengan sebuah buku yang mengusutkan.Ada 2-3 pilihan yang menarik perhatian.Namun di akhirnya aku berkeputusan untuk terus memiliki buku ini.

Dari sebuah lembar ke lembar yang lain.Dari se-muka ke surat yang berbeda.Dengan seluruh payah aku meneruskan khusyuk bacaan.Isinya terlalu mencuba dalam meruntun emosi dan perasaan.Sehinggalah aku sampai muka surat 111.

If You Want Somebody To Change So Much
What is it that You Love about That Person ?.

Dan aku terus menghentikan bacaan.

“111”