<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-4542146822625164856', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Jumpa

Jika di bumi ini~takdir tak membiar kita ketemu.
Jumpa aku saja nanti~di mana dua awan bertemu.
Panjat saja langit ini waktu embun-embun terapung.
Aku akan turuti kamu..waktu berpusing datang beliung.


Tunggu saja aku tanpa runsing.Nyalakan biar sebalang kelip-kelip.
Untuk jadi bintang pedoman.Hadiah bagi sang pelayar yang meredah langit.


Jangan kau menangis sewaktu hujan sedang menabur pada pengemis.
Jangan kau lena sewaktu kelambu malam mula terpasang.Berjaga diri saja.
Jangan terbiar aku kemudi diri tanpa dinanti.Kerna aku malu tak diperlawa.
Jangan terbiar aku dilupakan~kerna aku cemburu kau diulit mimpi senja.


Di atas mendung~Jangan kau pudar seperti pelangi malam.
Ayuh...bersinar kuat.Gemilang seumpama putra-putri surya.
Tunggu aku datang-Tunggu aku pulang.Sisipkan semua doa pada bayu.
Biar terkumpul pada layar.Membawa armada impian menawan keangkuhan.


Semua sisi kamu-Untuk aku sorak banggakan.
Kamu adalah benar..Ratu untuk aku mahkotakan.

“Jumpa”

  1. Blogger Nina Sali Says:

    Indah..luhur

  2. Blogger MORIBAYU Says:

    cik hezlina~salam bertemu ya.

    :-) terima kasih

  3. Blogger Nina Sali Says:

    En. Muhammad..sama2..salam bertemu juga di sini.. ;)

  4. Blogger MORIBAYU Says:

    :-)

  5. Blogger Nina Sali Says:

    sy suka baca blog awk..sgt berbakat

  6. Blogger MORIBAYU Says:

    :-) terima kasih kembali.

    bakat itu dari-Nya.
    yang lain itu pun dari-Nya.
    yang semua ini pun dari-Nya.

    me tak punya apa-apa

  7. Blogger Nina Sali Says:

    benar..semuanya pinjaman-Nya
    tp kamu punya iman & cinta kpd-Nya
    itu yg terpenting

  8. Blogger MORIBAYU Says:

    :-)