<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-3355259866565760309', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Terbang

Kesemua burung tahu~Langit bukanlah tempat yang paling terindah.
Tiada apa yang ada di atas sana~Kecuali Biru,Putih & Kekosongan.
Selagi mereka kenal~Batas dan sempadan sayap yang mereka miliki.
Melata di sisi rimbunan bumi~Adalah perkara terbaik untuk kekal gembira.

“Terbang”

  1. Blogger reen afny Says:

    i wish i can fly! haha tetiba..

  2. Blogger Muhammad Says:

    reen~semua pun selalu berimpian,untuk terbang.tapi akhirnya...me terfikir.

    "ini bukan tentang sejauh mana kita mampu terbang.Tapi sebanyak mana,kita mampu berusaha"

    :-)

  3. Blogger reen afny Says:

    hmm hmm betul2.. burung pun lahir2 tak boleh terus terbang, kena usaha supaya boleh terbang kan ;)

  4. Blogger Muhammad Says:

    reen~Me suka komen anda ini.Awak memang sangat bijak. :-)

  5. Blogger reen afny Says:

    haha saya tengok cerita Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole.. macam mana burung2 ni belajar terbang. best la... hehe

  6. Blogger Muhammad Says:

    reen~me baru nonton sekali.Hurmmm,mungkin me patut cari DVD,dan nonton lagi sekali. :-)

  7. Blogger reen afny Says:

    hehe dekat youtube takde ke?? best kan... boleh jadi ikhtibar. mungkin realitinya, memang burung2 pun macam tu.

  8. Blogger Muhammad Says:

    hurm~beli DVD boleh tgk banyak kali.Jika di youtube or internet malas lah nak tunggu load.


    :-)

    yups~mmg itu realitinya.Tiada burung dapat terbang tanpa belajar dahulu.

  9. Blogger reen afny Says:

    haha tahu takpe... kena rajin cari la. sama la macam manusia, masa bayi perlu belajar merangkak dulu ;)

  10. Blogger Muhammad Says:

    dan sekarang,waktu paling terbaik untuk berlari.

  11. Blogger reen afny Says:

    yup.. untuk menguruskan badan. ahaksss >.<

  12. Blogger Muhammad Says:

    reen~yups utk kuruskan badan juga.

    :-)

  13. Blogger reen afny Says:

    macam mana nak komen entry awak yang lattest eh?? tak boleh pun....

    yang ni saya komen thru emel. huhu terus appear box comment ni. tu yang boleh komen tu.

  14. Blogger Muhammad Says:

    cik reen~owh ya,me lupa tukar setting komen.Terima kasih,sebab menegur.

    Sekarang,me sudah ubah setting itu.
    Kamu boleh tinggalkan komen,seperti biasa.

  15. Blogger reen afny Says:

    yeay! okayy2... nanti saya komen yea ;)

  16. Blogger Muhammad Says:

    reen~sama-sama kembali :-)