<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-3355259866565760309', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Saya suka Tanjung Karang.

Jangan tanya,kenapa aku suka dengan Tanjung Karang.
Sebab,semua orang ada jawapan yang sama.Kenapa mereka suka.
Bagi aku~Tanjung Karang,adalah antara laman kepada syurga dunia.
Melihat matahari terbenam,di balik deruan sawah pagi menghijau.
Berebut makan nasi ambeng,yang dihidang dalam satu dulang.
Berlari-lari berkejaran,di atas batas.Atau hanya duduk senyap mencari ilham.
Semua ini,antara pengalaman yang terbaik~pernah aku rasakan.
Hanya sehari di sini,memang tak cukup.Ada banyak lagi,jalan yg boleh diterokai.
Terus terang cakap,aku memang jatuh cinta dengan kehidupan di kampung.
Owh~siapalah yang tak gila.Bila ada kehidupan,yang indah sebegini ??.
Yups~raya nanti,aku memang mahu kesana lagi.

“Saya suka Tanjung Karang.”

  1. Blogger Qarl Says:

    me too!! xde berpeluang shoot sana. tunggu kamu.

  2. Blogger nufab Says:

    ouh2~ n rumah yg pelik pon ada kat situ, rumah yg bersambung dengan badan kapal terbang..hihhihihi... :D

  3. Blogger Muhammad Says:

    qarl-bukan u duduk area tanjung karang ??.Yehaaai,kita jugak ditunggunya.Tapi serius,matahari terbenam di sana.Antara paling cantik,pernah me lihat.

  4. Blogger Muhammad Says:

    nufab-yeah,me pernah baca kat paper.Artikel pasal rumah kapal terbang itu.Hurmm,tapi tak berkesempatan nak jumpa lagi.

    :-)

    me nak makan nasi ambeng lah.Ada satu kedai yg sedap kat situ.Depa kat sedap,tapi tu lah.Hari tu,tak sempat nak pergi.Insya allah,harap kali ini sampailah.

  5. Blogger .:iQeLLypEri:. Says:

    sungguh..!!like it too..
    time raya baru brkesempatan..
    saujana mata memandang sawah2 tu..

  6. Blogger nufab Says:

    slamat menjamu selera yer, n kalau berkesempatan tgk rumah kapal terbang tu jgn lupa snap photo yer, sbb photo dari lensa kamu sgt cantik, :)

  7. Blogger Muhammad Says:

    iqellypri-Kali pertama pergi,me rasa macam magic sangat.Masa tu bulan puasa.Baru nak tanam anak pagi.

    Bila pergi time raya,yuhaiiii..sejuk mata memandang.Hijau saja,dimana-mana.

    Memang indah !!.

  8. Blogger Muhammad Says:

    nufab-insya allah,balik dari indonesia nanti.Me mmg akan terus ke sana.Me dah plan,utk ke tanjung karang lagi.Tak sabar nak makan nasi ambeng nieh.

    :-)

    Harap,tak sesatlah nak cari rumah kapal terbang tu.

  9. Blogger deQli avem Says:

    subhanallah..indahnya ciptaan tuhan...

    maaf nk ckp...cutenya senyum..;)...senyuman juga ciptaanNya bukan?...:)

  10. Blogger Muhammad Says:

    deqli avem-Jika ada peluang,u patut pergi ke tanjung karang juga.Memang indah,ciptaan-Nya.

    Hurmmm,yups...senyuman mmg satu anugerah.Cute ??errr itu bonus saja mungkin.

  11. Blogger ♥Syamelia♥ Says:

    saya pun suka tg karang...
    cantek...

    fyi, me membesar dgn nasi ambang...
    makanan tradisi yg bukan shj sedap but, lg sedap bila dikongsi beramai2...

  12. Blogger Muhammad Says:

    kak amy-me baru cakap dengan ray.Tiada siapa kah,yang nak pergi beraya ke rumah mbah zaharah ??.

    Dah janji dulu bukan ??.Nak pergi beraya ke rumah dia,pada tahun ini.

    :-)

    nasi ambeng,yay...kedai tepi jalan tu.Kita tak pergi2 lagi.
    Kali ini,kita patut pergilah.

  13. Blogger Afeeqa Says:

    waktu terang memang best duduk kampung. bila waktu malam? takut tuu nak keluar. lampu jalan byk x megat? heeee :D

  14. Blogger Muhammad Says:

    afeeqa-yay,me baru nak lupakan isu 'tiang lampu jalan' itu.

    yups gelap sedikit lah kan.
    Hurmm,pada malam me balik dari tanjung karang.Sampai bengkak kaki,kena gigit semut apa.Memang tak nampak.Sedar-sedar,dah penuh naik atas kaki.

    Hurm,tak pa.
    bileh jadikan itu,sebagai pengalaman.

  15. Blogger jejaka anggun Says:

    x penah plak ke sana...

  16. Blogger Muhammad Says:

    shaz-u patut pergi,jika ada kesempatan.Pergi pada bulan sebelum puasa~semasa petak sawah baru dialiri dengan air.Wow,sayup mata memandang.Refleksi awan di petak sawah,mmg magic.

    Pada mingu raya pula,anak padi dah mula menghijau.Huhuhuhu,indah..mmg sangat-sangat indah.