<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-3355259866565760309', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

:-)

Aku sangat-sangat gembira,sekarang ini~Sebab,project buku yang aku usahakan sejak awal tahun dulu.Sudah mula menjadi draft,dan material yang kukuh.Insya allah,jika tiada aral menghalang.Pasti pada hujung tahun nanti.Buku ini akan dikeluarkan kepada umum.Sudah menjadi,impian aku,dari dulu lagi.Untuk buku ini,dicetak dan sampai kepada tangan pembeli.Aku cuma,mahu berkongsi sedikit idea dan pandangan.Termasuk segala apa,yang  telah aku lihat dan rasa.Syukurlah~Semuanya,sudah hampir menjadi satu kenyatan.

Sekarang,hampir pada setiap malam.Kadang kala,sampai ke waktu subuh.Aku akan tekun melukis ataupun menulis.Dari satu muka,ke satu muka..aku leka menyiapkan semuanya.Masih ada banyak,yang perlu di perbaiki dan diteliti.Aku memang sangat cerewet,dalam memilih~hasil kerja yang terakhir.Yay...Jika aku rasa,macam tak berpuas hati.Aku akan buat semuanya semula,sekali lagi.Biarlah menimbun kertas,diconteng atau terbuang.Janji terhasil kualiti.

Sekarang pun,selain dari project buku ini.Aku baru mendapat 2-3 tawaran project baru.Ada yang aku terima.Ada pula yang aku tolak.Tak mahulah jadi tamak.Aku buat,mana yang aku mampu nak buat.Hal bayaran,bukanlah satu persoalan.Janji aku dan klien,berpuas hati.Syukurlah,kerana diberi semua rezeki ini.Ini memberikan aku,banyak keyakinan kepada diri sendiri.Harap-harap kesemuanya,akan berjalan dengan lancar.Aku akan terus mencuba,untuk berikan yang terbaik.

Cuma itulah,masa untuk dihabiskan bersama dengan kawan-kawan.Jadi semakin terhad.Aku sudah jarang keluar rumah,atau berjumpa siapa-siapa sekarang ini.Balik dari kerja,aku akan terus mengadap kertas dan buku rujukan.Aku cuma tak mahu menggangu dan diganggu.Kepada kawan-kawan aku,harap anda semua faham ya.Aku bukan sengaja diri,tak mahu memenuhi jemputan kalian.Insya allah,jika ada umur.Kita jumpa lagi,pada waktu aku lapang.Lagipun,sejak dari awal tahun lagi.Aku sudah berazam.Yang tahun 2011 ini,adalah tahun untuk diri aku sendiri.Aku mahu habiskan,banyak masa untuk diri sendiri.Berikan aku sedikit ruang,kerana..
Aku hanya mahu 'gembira'.

“:-)”

  1. Blogger Aisumi Chan Kawa'i Says:

    buku dah publish nnt jgn lupa bagitau sumi yer..? ^_^ kalo boleh nk ada sign skali.. hehee..

  2. Blogger Muhammad Says:

    cik aisumi-yay,mana boleh lupa kamu.Kamu antara yg setia,disini.

    :-)

  3. Blogger jejaka anggun Says:

    buku saya dah baca?

  4. Blogger W. Hidney Says:

    cepat2 keluarkan buku tu. nak beli...

  5. Blogger paan Says:

    Tahniah :) semoga terus berjaya :) boleh saya tanya jenis kamera apa yg abg guna dalam gambar ni?? semua gambar abg tngkap nampak betul hidup kerana ada jiwa.

  6. Blogger Muhammad Says:

    Paan-Salam,owh me guna nikon d40.Lens pula 55-200mm.Selepas itu,me edit guna 'Adobe Lightroom'.

  7. Blogger Muhammad Says:

    En Hidney-Jika boleh,mmg me nak keluarkan seawal yg mungkin.Tapi tulah,me perlukan masa.Ditambah pula dengan sifat cerewet me lagi.Lagilah...tu yg proses lagi bertambah lambat.

  8. Blogger Muhammad Says:

    Shaz-beli pun belum.Sabarlah,jika me dah baca.Nanti me review di sini ya.

  9. Blogger Mr NAEmnzr Says:

    TAHNIAH en megat!tahniah & akhirnya bakal kuar buku tu.walaupn naem xtau mcm mn rupa buku tu,tp yg pasti,msti byk lukisan cntik dlm tu!nnti naem dh beli,naem nk jmpa en megat,nk mntak sign & ambik gmbr.owh....byknya prmintaan.

    all d very best,i m waiting!
    :-) yeaaayyyyyy!naem tumpang gembira.

  10. Blogger Muhammad Says:

    Naem-terima kasih,sebab banyak memberi galakan.

    tungguuuuu ya.

    hohoohhoohoh.
    apa isinya ???.Yay,nanti me beritahu.

    :P

  11. Blogger l.u.q Says:

    cayok2...truskan usaha bro~

  12. Blogger miss frog Says:

    yaaa saya faham...take u time..kekekeke...kita hanya mahu 'gembira'...

  13. Blogger Muhammad Says:

    L.u.Q-itu sudah tentu.Yipaaaa,me akan laju-lajukan proses menyiapkan buku ini.

  14. Blogger Muhammad Says:

    Miszz Frog-Owh,me suka komen kamu itu.

    Yups,kita semua..cuma mahu 'gembira'

  15. Blogger bulan. Says:

    saya tunggu.

  16. Blogger Muhammad Says:

    ck bulan-


    :-)