<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-3355259866565760309', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Kerja

Pagi tadi,seawal jam 6:30.Aku sudah keluar rumah,untuk pergi kerja.Ini adalah apa yang aku lihat,dari tingkap kereta.Masya Allah,sungguh indah sekali pemandangan.Tiada asap dan debu,dari mobil yang menyesak.Tiada hiruk pikuk,kotaraya yang membingitkan.Yang ada~Cuma kabus dan embun,yang dingin lagi segar.Warna-warna syurga,seolah terbias di tubuh langit.Walaupun,matahari sudah mula,mahu menjengah-jengah.Namun dunia malam ,seolah masih mahu kekal disini.Amat tenang minda aku dibuatnya.Malah sehingga ke malam,mood aku + sahaja.[walaupun beban kerja amat menyenakan jiwa].Setelah apa yang aku lalui tadi.Ini membuatkan aku terfikir tentang satu perkara.Berapa ramaikah diantara kita ?,yang benar-benar perasaan~betapa sempurna ciptaan-Nya.Aku berharap......masih ada ramai.

“Kerja”

  1. Blogger husna Says:

    wah cantik!

    kena keluaq rumah jam 630pg jugak lah kalau nak tengok langit mcm nih.

  2. Blogger Muhammad Says:

    Cik Husna-Yups,u mmg kena keluar awal.Dan nikmati cahaya pertama yg jatuh dari langit.Memang indah.

    ini adalah pemadandangan di lebuhraya lekas n9.Sepanjang perjalanan dari mantin ke kuala pilah.Cubalah lalu,dilebuhraya ini pada pagi-pagi buta.
    Pastu awak akan akan terpesona.

    :-)

  3. Blogger husna Says:

    aiyak.
    patutlah kat sini tak leh nampak langit camgitu.

    tadi pagi dah keluaq seawal 630pg.
    tapi langit dicemari dengan cahaya dari bangunan tinggi dan lampu jalam.

  4. Blogger Muhammad Says:

    Husna-Errrr...tukar kerjalah camtu.

    :P