<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-3355259866565760309', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Secawan Mee Segera

Cinta bukan macam mee segera.
Walau ianya..nampak,hampir serupa dan sama.
Kita pilih saja.....perisa yang kita suka.Tuangkan sedikit air panas.
Tunggu saja sehingga kembang.Dan kita boleh makan sampai kenyang.
Kemudian,kita mampu berkata " Mee segera itu sedap ".Walaupun isinya kosong.

Mee segera punya tarikh luput.
Kita tak akan membeli,mee segera yang sudah mula mereput.
Sedangkan cinta..itu tak.
Tiada jaminan lansung,untuk setiap cinta yang ditawar.
Cinta tak punya tarikh luput dan amaran.
Kita hanya sedar,Cinta itu benar membunuh.
Hanya bila,kita sudah tumbang kekecewaan


~kerana keracunan.

“Secawan Mee Segera”

  1. Blogger mE Says:

    2 in 1.
    perisa apa?

  2. Blogger nufab Says:

    rasenyer megi selalu sedap, tapi megi ni nampak tak berapa nak sedap...haha~~~ :P

  3. Blogger Aiman Ariffin Says:

    wow. such a really good picture. I like it

  4. Blogger Muhammad Says:

    mE-me suka kari pedas berapi meletop.

    :P

    Nufab-Macam dah lama terendam basi.Dan terbiar seminggu sampai berkulat kan !!!.

    Aiman-terima kasih.
    Salam kenal ya...en aiman.

  5. Blogger ♥Syamelia♥ Says:

    alahai...
    jgn la compare cinta n mee segera my dear...
    jauh bezanya...
    kalu ada cinta mee segera pun, sekadar sedap, tp x berhasiat..
    n not good for healthy....

    ps: cantekknye pixxxx

  6. Blogger Gadis Misteri Says:

    Indahnya kata-kata...
    "kita hanya sedar cinta itu membunuh. Hanya bila kita sudah tumbang kekecewaan. ~kerana keracunan." benar sekali...

  7. Anonymous Aisumi Chan Kawa'i Says:

    dah lama xmkn megi.. rasa mcm teringin plak.. hihi..

  8. Blogger Muhammad Says:

    Kak Amy-ahahahahahahhahahahaha.Motif ???.Bila ada post pic makanan.U mesti ada kan kak amy.ahahahhaha.

    owh ok.
    me tukar.
    cinta tu macam macaroon.
    colourful dan manis-manis rangup.
    boleh ???

    Gadis misteri- :-)

    Aisumi-cepat !!!.sebelum megi habis di pasaran.