<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-3355259866565760309', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Hadiah

Tahun ini,hadiah hari jadi yang aku terima.Semuanya amat unik & meninggalkan kesan.Walau sudah hampir 2 minggu berlalu.Tetapi,aku masih lagi,menerima bungkusan hadiah dan kejutan.Yay !!,terima kasih pada teman-teman aku semua.Aku amat menghargai,setiap usaha mereka itu.Terima kasih,kerana masih lagi setia di sisi aku~pada waktu ini.Kalian..memang sudah berjaya,di dalam membuat aku rasa gembira.Hadiah yang terbaru aku terima.Aku kira,adalah diantara yang paling bermakna sekali.Maaf,aku tak beritahu siapa yang menberinya.Kerana tuan empunya badan.Awal-awal lagi sudah berpesan."Jangan beritahu sesiapa pun,I yang bagi...ok ".Kata-kata beliau itu,telah berjaya membuat aku duduk termenung.Apa yang nak rahsia-rahsia sangat nieh ???.Yups,termenung kaku mengadap kotak hadiah ini~selama hampir 2 jam.Aku cuma peliklah.Apa yang sampai penting sangat,sampai tak boleh nak beritahu pada orang ??.Lagipun,setiap tahun~beliau tak pernah pun gagal nak memberi sesuatu.Malah sebelum ini.Tak pernah pun,nak kisah.Jika orang dapat tahu.Cuma kali ini,beliau lebih mahu berahsia.

Jam 4 pagi,aku mula mengoncang-goncang kotak hadiah itu.Hati nakal aku,mula berbisik-bisik jahat.Ini pasti sebuah Buku History atau Arts dari MPH.Tapi kenapa amat ringan ??.Jika benar ini sebuah buku,pasti beratnya sudah hampir mencecah 3 kilo.Aku goncang lagi 3 kali.Yay....senyap dan sunyi sahaja,yang kedengaran.Tiada langsung bunyi kaca pecah berderai.Hurmmm...sah ini bukan bingkai gambar,atau cawan mug dari IKEA.Saiz kotak hadiah itu,lebih kurang sebesar kotak handphone.Yaya..mungkin handphone ??.Atau BB ??.Hahahhaha,baru menjual 4 ekar tanah kah dia.Sampai nak menghadiahkan BB ??.Owh tidak,membuka hadiah jam 4 pagi.Memang akan menghasilkan 1002 jenis delusi dan imaginasi.Setelah jemu membuang banyak masa,.Terus aku pantaskan jari,dalam menghurai ikatan tali riben.

1 minit berlalu [Aku masih gagal menghuraikan simpulan.Memang yang tukang balut hadiah ini,betul-betul mengikat style Ikatan Pengakap].Akhirnya,5 minit sebelum azan subuh dilaungkan.Aku telah berjaya juga,didalam usaha membuka kotak hadiah itu.

Jeng-jeng-jeng !!!

ps:Hey,aku sudah bagus dalam mengarang ayat bukan ???.

“Hadiah”

  1. Blogger Azah Skaliskala Says:

    heheh :P gaya kucin ke ni

  2. Blogger Muhammad Says:

    Azah-Yups....yaya,me mmg teringin nak bela seekor.

  3. Blogger jejaka anggun Says:

    so hadiahnyer adalah serkup tudung?

  4. Blogger Muhammad Says:

    Shaz-errrr,round cap...yups.
    2 unit pulak tu.Hohohooho,memang sesuai untuk siang dan malam.

  5. Blogger ☺[ai][sUmi]☺Chan Says:

    alalaa~ cumei wat camgitu.. hahaahaa :P

  6. Blogger payedd Says:

    tahniah. anda sangat comel. haha

  7. Blogger Nad. Says:

    Kucing tu comel, round cap tu tak comel :p

  8. Blogger Muhammad Says:

    Payedd-Yay !!!,Sama-sama.
    Comel ??? me dah comot dah lah.

    Nad-errrr..tu bukan kucen.tu tiger lah.