<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-3355259866565760309', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Jadi Diri Sendiri-Lah !!

Masjid Jame [Jam 5:34 petang]

Aku akan sentiasa merasa pelik dan jelik.
Bila melihat, ada orang suka sekali: Meniru hasil kerja orang lain.
Bagi aku, mereka ini..tidak tepat untuk didefinasikan sebagai orang.

Tapi lebih tepat untuk dikategorikan sebagai-Hantu-hantu lapar yang berjiwa kosong.Mereka amat mencuba-cuba untuk menjadi manusia.Sayang sekali.Semua tindakan mereka itu,cuma satu perkerjaan yang sia-sia.Mereka ingat,dengan meniru hasil kerja orang lain.Mereka akan berdiri sama hebat.Mereka-mereka ini, terlalu dayus untuk mencabar keupayaan diri sendiri.Apatah lagi,dengan sifat ego diri yang melangit.Mereka amat mudah untuk membanggakan diri.Seolah mereka sahaja, insan yang terhebat.Aduhai...hebat sangatkah, jika hanya pandai mencuri dan meniru idea ?.Aku memang tiada tempat,untuk mereka yang berjiwa sebegini :

Kenapa ???
Sebab..mereka ini terlalu bersungguh-sungguh.
Namun hasil kerja mereka...cuma suatu hasil sampah yang:~

"Cantik tapi Kosong"

“Jadi Diri Sendiri-Lah !!”

  1. Blogger ♥Syamelia♥ Says:

    betul 2 megat...
    jadilah diri sendiri...
    walaupun diri kita x seindah org laen, tp ia adalah kita...
    kalau ada peluang, cubalah improve...
    tp janganlah suka meniru dan mendabik dada...
    kerana di mata Nya, kita sangat kecil...

    hope dijauhkan dari perangai yg sebegitu... aminnn...

  2. Blogger @Fr!^n@ Says:

    agreed ngan syamelia :)

    btw..mereka yang suke meniru ni..mmg kelaka giler.. nak bangga hasil peniruan.. huuu langsung tak original.. tak pe la.. tengok je sejauh mana dia bole pergi... huu yang pasti DIA nampak ape yang kite buat even terdetik.. inikan pulak amik hasil kerja orang lain..

    encik megat... teruskan berkarya.. :)

    "originality is priceless!!!"

  3. Blogger edzlin007 Says:

    memang tidak perlu dilayan orang sebegitu. ada yang meniru kerja kamukah megat?

  4. Blogger Muhammad Says:

    Kak Amy-entah , me tak berapa nak faham.kenapa perlu tiru hasil kerja orang lain ???. Hurmmm...mmg hati lanunlah.

    tapi me selalu percaya.
    orang yg suka meniru nieh , tak akan kemana pun.

    edz- Yups...ada.

    @fr!^n - terima kasih. Me hargai kata-kata sokongan ini. Semoga si kaki tiru tu. Sedar-sedarlah. Tak sedar pun tak pa.Tak akan bahagia pun hidup dia ...hohohohooh.

  5. Blogger i-SYA Says:

    siapa yang tiru kamu wahai encik?

  6. Blogger Muhammad Says:

    i-sya : hurmmm...hasil kerja me,ditiru oleh seorang manusia yg sakit otak !!!
    :P