<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-3355259866565760309', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Ori-Gami

Owh , aku sekarang ...amat mudah terleka dengan seni Origami. Minggu lepas , semasa merayau-rayau di MPH , Seremban 2. Aku terjumpa dengan buku seni origami ini. Isinya amat padat, dengan segala informasi dan teknik-teknik asas tentang seni origami. Amat sesuai sekali untuk sesiapa , yang baru berminat. Panduan untuk membuat hasil origami dari buku ini , amat mudah. Malah halaman ilustrasinya juga amat lengkap , penuh berwarna-warni dan senang untuk di fahami.

Aku dari dahulu lagi. Memang mahu mempelajari seni kertas , dari negara matahari terbit ini. Cuma dulu , Aku masih lagi tercari-cari buku yang sesuai. Dulu , pernah juga ada , buku tentang origami...yang aku suka. Tetapi , harganya amat terlalu mahal. Ada juga buku yang aku belek-belek dan amat berminat , namun terlalu kompleks teknik dan cara kerja menghasilkan seni origaminya. Tapi kali ini tidak lagi. Buku ini memang memenuhi segala kehendak, dan ciri-ciri yang aku cari selama ini.

Terima kasih tuhan...Kerana takdir-Nya , akhirnya aku jumpa juga dengan buku ini. Dengan mengandungi lebih 80 jenis Origami untuk di cuba buat. Bersamaan Kualiti bukunya , yang amat bagus. Percaya atau tidak. Aku cuma membayar RM 22.90 untuk harga senaskah. Hey..hey , mmg berbaloi-baloi. :P

“Ori-Gami”

  1. Blogger jejaka anggun Says:

    so sudah adakah origami yg siap dibikin?

  2. Blogger Muhammad Says:

    shaz - yups..sudah ada yg siap. Ada dalam 5-6 type. Nanti me publish here.
    :P

  3. Blogger ☺[ai][sUmi]☺Chan Says:

    wahhh.. best.. share la pice origami yang dah siap buat tu.. nk tgk jugak buat apa..

  4. Blogger Afeeqa Says:

    awk orang n9 ke megat? sy rs mcm awk selalu ada dekat n9.
    :)

  5. Blogger jejaka anggun Says:

    dia orang org melaka ulau melingkau di tepi pagau hawau...

    hahahahahha.

  6. Blogger Muhammad Says:

    aisumi - yups yups..later me publish k.

    :) sabar-sabarlah..hohohooho

    afeeqa - no lah , me bukan orang n9. Hohoohoh , rasa ?? huik ...pernah nampak kat mana2 kah ??.

    shaz - hahahahaha , me orang selangor lah. Lahir pun kat selangor.

    :P

  7. Blogger ♥Syamelia♥ Says:

    i lurve origami...
    bukan shj utk kids...
    but 4 all...
    i tot us 2 be creative, yet kos nyer rendah...
    pandai org jepun kan...

    so, after this, boleh la u ajar origami dalm yr art class, yer ticer megat :D

  8. Blogger Muhammad Says:

    Kak Amy - Owh ok...hohohoho.
    :P

    Nieh bukan joke..kan ?. Hahahhahaa

  9. Blogger edzlin007 Says:

    Saya ada buku ini, tapi takdelah pandai sangat buat origami. masa kecil dulu je rajin. Nanti ambil gambar hasil kerja megat ya...

  10. Blogger Muhammad Says:

    Edz - Owh ok , besok me snappy snap. N publish kat sini.
    :P

    hoohoh