<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-4542146822625164856', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Aku Bukan Ahli Silap Mata

~
Minggu lepas...Aku pergi makan malam di Rumah Bonda Nani. Makanan yang terhidang , semuanya sedap dan enak-enak belaka . Tapi yang paling menarik perhatian aku malam itu. Adalah spesis binatang yang menjadi peliharaan Bonda Nani sekeluarga. Yups , ianya bukan ikan emas , kucing parsi ..atau iguana. Jauh sekali seekor ular sawa batik mahupun musang pulut .Tetapi binatang yg menjadi pilihan, untuk beliau sekeluarga pelihara : jeng jeng jeng ... taraaaaaaaaaaa ... ianya adalah spesis Arnab Magic !!!.
Aku suka gila wooo...bila tengok arnab-arnab chumel. Nampak baik dan lincah semacam saja. Memang leka lah , bila pegang dan bermain-main dengan arnab nieh. Owh , mungkin aku memang patut bela spesis "arnab magic". Bonda pesan : Nak bela senang saja. Nak bagi makan pun senang. Sebab arnab-arnab magic nieh pun, cuma makan sayur-sayuran. [ Memang teramat Senang lah..sebab now , aku pun dah jadi Half-Vegi ].

Tapi , bila di fikir-fikirkan balik. Dengan kehidupan Nomad aku sekarang ini. Mampukah aku membela binatang peliharaan lagi ??. Sekarang , setiap hujung minggu sabtu & Ahad sahaja aku berada di Kota. Selebihnya , aku berada di luar bandar. Tak akan , aku mahu menambah lagi mangsa dan dosa . Lagipun senarai spesis -spesis binatang yang mati, dalam peliharaan aku dah lah berjela panjangnya. Ermmm....aku sunyi lah.


Owh..Arnab Magic :
Mungkin aku bukan , Ahli Silap Mata yang layak utk kamu
:-(

“Aku Bukan Ahli Silap Mata”

  1. Blogger jejaka anggun Says:

    bela anak ikan jer laaa.... senang.

  2. Blogger Afeeqa Says:

    kalau megat bela arnab, why not u bawa dorang sekali pegi mana2. didik haiwan peliharaan megat kehidupan nomad. hehe ;)

  3. Blogger ♥Syamelia♥ Says:

    megat if u ahli silap mata, u x payah susah2 bela rabbit ni, nak bagi mkn bagai...
    juz baca mentera jer, dia dah appear dr dalam topi...
    tp betul kata u, kit bukan magician...
    so if nk jaga, kena jaga betul2...
    or else, sian dorg...

    tp jaga rabbit lagi senang dr jaga kuceng....

    btw, nice pic...
    i loikeeeee :)
    tq so much...

  4. Blogger Farazila Says:

    owh ini ker ceritanya....
    comel..patut la tertanya2..arnab mana la kroang kutip niehhh..terkejut juga klu kak amy yg bela arnab..huhuh

  5. Blogger MORIBAYU Says:

    shaz - senang ?? susah lah..kos penjagaan dah laha tinggi. Ikan masin jerk yg senang nak jaga.

    Afeeqa - Yaaii , matilah binatang tu. Sebab..mabuk perjalanan. :p

    Kak Amy - but..my fren cakap " arnab busuk lah ". Huik , busuk kah ??.Tapi tu lah , jaga senang..nak maintain tu yg payah.
    :P

    Lilo - Hahhahaha..kutip ??. Lilo , arnab bukan kucing ya. Yang u boleh dapat kat tepi2 lorong n kedai makan.
    :P

  6. Blogger alhariesz Says:

    bleh plak kaler arnab2 tu blend-in baeek je ngan org yg pegang ek...hehe...

    megat need companion sebenarnya...dan tak semestinya pets...or lover... fikir2kan... pikir di luar 'kotak'...everyone deserves to be happy.... orait bro

  7. Blogger MORIBAYU Says:

    alhariez - ahahahah , yups yups.
    blend plak warnanya. ( me pun tak perasan masa tu ).

    Hurmmm , owh itu betul. Me terlalu bussy dengan dunia dan orang lain. Sampai tiada masa..utk diri sendiri.

    :(

  8. Blogger Edzlin Says:

    comelnya!!! kalau share bela dengan kawan boleh kut. bila megat takde, rakan yang jaga.

  9. Blogger MORIBAYU Says:

    edz - :(

    tak da lah orang yang mampu jaga.
    Aduhai..sunyinya hidup ini.