<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-4542146822625164856', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Stage 2

Tajuk : Photoshoot utk Pelajar Fotografi [Giat Mara]

Lokasi : Tasik Titiwangsa
Jam : Sesudah mengharungi kesesakan lalu lintas di bulatan pahang
Mood : Happy + Pening kepala

Masuk hari ke-2 photoshot. Masih di lokasi yang sama . Iaitu di sekitar Taman Tasik Titiwangsa. Cuma kali ini model jerk yang berbeza. Hari ini , cuma ada aku dan Ecah [ Kawan Cik Bam katanya ].Cik Ecah nieh muda lagi , baru form 2. Ini pula kali pertama di beraksi di depan camera. Jadi banyak lah yang aku , chapeq dan Bam kene ajar dia nieh. Pelajaran pertama untuk beraksi di depan camera ialah ??? - YAKIN DAN KENE BERANI !!! . Tak boleh nak segan-segan. Nie bukan snap pic untuk majalah pengantin nak segan-segan bagai.Hohohohoho. Tapi macam aku cakap kat chapeq...kadang budak naive bagus if depan cam. Aksi sometimes nampak natural ..taklah nampak buat-buat sangat.

Cabaran paling besar hari ini..ialah :- PANAS !!! . Yeap , dengan tiadanya angin yang lalu melintang. Membuatkan kawasan sekitar lokasi amat panas gila babas. Aku dah migrain dah. Sekejap-sekejap aku lari ke public toilet yang kene caj berbayar tu. [ Hohohoh..sejuk woo dalam tu , couse ada air-cond ], Tak kisah lah bayar bersen-sen pun..janji aku tak kepanasan. Tu belum kira nyamuk lagi. Hahahahaha. Mana datang pun aku tak tau. Mungkin sebab model 2 orang jerk kot. Seko-seko pun malas nak bagi idea." Lagi pun tugasan hari ini , cuma untuk back-up hasil kerja hari sebelumnya. Jadi tak perlu lah nak buat sungguh-sungguh ".... [ Quoet from En Chapeq ].

Tapi tul lah ... hari nieh , memang smeua orang just slow jerk buat kerja. Snap-snap pastu rehat...rehat sepuluh minit then snappy snap balik. Aku pun tak lah penat sangat . Sebab En Chapeq dah tahu apa yang nak dibuat. Kali ini , kitaorang cuma ambik pic di 3 lokasi. Tapi di lokasi yang terakhir , kitaorang dapat hasil kerja yang betul-betul memuaskan hati. Risau gak bila tgk langit mendung bagai , aku siap dah jampi-menjampi agar hujan tak turun. Ye la , kang turun hujan . Terpaksa tangguh kerja lagi. Apa-apapun , syukur wooo..hujan turun sket jerk.

Ini Cik Bam [ Nama betul dia ..Nur Suhaili Sue ]. Memang gilalah pompuan nieh. Hati mmg happy go lucky jerk. First day photoshoot dia dah buat aku ketawa guling-guling. See...aku suh dia shoot eca kat belakang tu , tapi aku yang tgh tercongok kat belakang nieh gak , dia nak jadikan mangsa..hohooho. Sian Eca , jadi mangsa ke-2 kene sangkut kat pokok bunga cina tu.


Ini antara hasil kerja hari tu. Camner ok tak ??. Apa-apapun..macam aku cakap kat En Chapeq..
~
" Gambar bukan setakat gambar , bila ianya melibat kan Idea - Teknik - Tenaga Kerja - Kreativity - Lokasi dan yang paling penting . Bagaimana kita persembahkan idea itu untuk di nikmati oleh mata. Ini adalah ...satu seni dan hasil kerja. Ianya bukan setakat kau pose berangan bagai..ianya lebih dari itu.."

“Stage 2”

  1. Blogger Edzlin Says:

    comelnya eca ni.

  2. Blogger MORIBAYU Says:

    yeaps..mmg chumel !!! wooo