<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-4542146822625164856', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

One Piece - Hey , komik ini berjaya buat aku ketawa dan Menangis !!

if the world ever changes
take me to myself that never knew a thing
making sure that memories won't fade away
making sure that loneliness can't catch up
-Memories [ One Piece ]


Gosh , hampir bertahun sudah. Aku jadi peminat setia Komik One Piece [ Terjemahan Bahasa ialah - Budak Getah ] . Yeap , aku mmg giler dengan apa sahaja berkaitan dengan komik ini. Dulu aku sanggup kumpul duit belanja sekolah. Bagi cukup nilai ,untuk membeli naskah komik ini . Pada setiap hujung bulan. Malah koleksi DVD filem ceritanya pun aku beli sebagai koleksi.

Aku selalu berangan nak jadi hebat macam Sanji . Hohohoh , karekter fav aku . Jadi lelaki romantik yang selalu berhati jiwang-jiwang. Pandai pula memasak macam2 style makanan , tapi suka belasah musuh just dengan guna kaki. Wachaaaaaa !! , hebatkan ??. Tak lupa , aku berangan untuk pusing dunia dengan kapal lanun aku sendiri. Sure ... ianya akan jadi pengembaraan hebat untuk aku sendiri , dalam mencari kekayaan dan keajaiban dunia. Hey..dan itu hanyalah angan-angan si anak kecil . Lihat , aku sudah dewasa sekarang. Aku ada pengembaraan yang lain , yang harus aku lalui. Terus terang cakap , kadangkala komik ini banyak mempengaruhi cara aku menilai erti kehidupan.

Bagi aku , nadi utama plot komik ini . Adalah erti sebenar tentang kehidupan dan Persahabatan. Mungkin ada yang akan cakap : Apa ?? Ada ker nilai -nilai macam itu dalam sebuah komik ??. Yeap sudah tentu ada. Hakikatnya , nilai itu ada di mana-manapun. Cuma bezanya , adakah kita merasai nya dengan mata atau dengan hati ??. Bagi aku , ianya bukan setakat tentang ketawa@dengan watak dan plot komik ini. Tetapi...ianya lebih dari itu.


p:s -Huik , aku masih teringat .Yang aku menagis teresak-esak bila membaca buku One Piece Vol - no 16 !!

“One Piece - Hey , komik ini berjaya buat aku ketawa dan Menangis !!”

  1. Blogger Afeeqa Says:

    komik nie memang best sangat2. tapi sy baru baca sampai episod 24. belum jumpa lagi kedai buku yg jual terjemahan bahasa melayu. :(

  2. Blogger alhariesz Says:

    perghhhh...layaaan...

    dulu sempat kumpul 3 movie dia....tapi sayang 'terkorban' diratah anak sedare yang ramai....HUHU...

    komik plak pinjam member... HAHA...

    BEST EKK... :D

  3. Blogger jejaka anggun Says:

    satu2 nyer komik pujaan ialah karya2 dato Lat.

    tulisannya ikhlas.
    suasananya jujur.

    sama mcm cerita kak min....

  4. Blogger Dasuki D5T7 Says:

    best komik ever!
    yeah!!
    mmg laen dr yg laen!
    unik smart and superb..
    have read all till latest..

  5. Blogger MORIBAYU Says:

    afeeqa - bahasa melayu versi , keluar sebulan sekali loh. U try cari kat kedai mamak !! hoho

    alhariez - yeap , mmg best ..me pun sama , dulu suka kumpul movie komik nieh .

    shaz - itu minat u & ini minat me. fair kan !!

    dasuki - tu lah , me terstop baca sampai vol 41 . huaaaaaaaaaaaaaaaah .

  6. Blogger RABUN Says:

    aku tak pernah baca lagi tapi aku paham perasaan orang yang menyukai komik ni...

  7. Blogger Unknown Says:

    eps 16 tu bukan episod chopper ke?

  8. Blogger MORIBAYU Says:

    Zul ~ Yup ! episod pasal chopper.