<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-3355259866565760309', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

300 - Tahniah

+Ya,kalau boleh , memang nak masuk pasaran indonesia. Bagaimana ya ??.

-Errrmm,senang jerk. If dapat tawaran berlakon Iklan@ drama untuk market sana.Pergi sahajalah.Dari situ dah mudah...untuk memperkenalkan diri.Ingat,pasaran indonesia senang bagi tempat untuk muka-muka baru.Tapi pesaingan memang sengit.Apa-apapun...jika ada rejeki kat situ~pergilah.


Aku ada impian. Semua orang pun ada impian. Tapi aku lagi suka melihat orang mengejar impiannya. Kerana dari pemerhatian itu , aku belajar banyak perkara.Aku masih ingat lagi impian aku masa kecik-kecik dulu. Aku nak sangat jadi Doktor. Tapi aku batalkan niat itu , kerna aku mudah muntah loya bila melihat darah . Masa berlalu lagi , masa di tingkatan 4 . Ada seorang guru memberi komen . " Awak elok jadi Peguamlah , sebab sejarah awak pandai ". Ya , aku mahu jadi peguam. Tapi ada seorang kawan berkata pula " Jadi peguam itu hina - Menangkan yang salah - Hukum yang benar ". Aku terdiam.

Selepas hari-hari itu , aku ada banyak lagi impian. Aku nak jadi pelayar , aku nak jadi penyampai berita , aku nak jadi penulis buku dan macam-macam lagilah. Aku juga minat seni . Dan aku minat juga untuk mengajar. Tiba-tiba teringat pula , dulu Cikgu aku cakap " Jadi cikgu ini bagus , sampai mati pun orang akan panggil cikgu ". Jadi aku berniat mahu jadi cikgu seni.Tapi abang aku cakap " Jadi cikgu seni tak kemana pun. Pusing-pusing takat tu jerlah ".

Aku diam ;


Impian itu amat berbelas kasihan bukan.
Walau aku tak berimpian lagi.
Tapi ianya berikan....Harapan dan Kawan.

“300 - Tahniah”

  1. Blogger Mr NAEmnzr Says:

    jadik cikgu bagus,
    tp zaman skang ni,
    entahla...x tahu nk ckp.
    nk jentik anak org pn x boleh,
    nnti mak bapak cari.
    tapi,bila anak diorg jd yg bukan2,
    blaja x bagus,
    disalhkan cikgu balik.

    p/s:naem rasa,kalo en. megat jd cikgu seni,msti budak2 suka,sb en megat sgt berseni!

  2. Anonymous FaPet Says:

    Tak salah untuk bermimipi...
    dan tak silap untuk mempunyai impian...
    jike tibe nanti disimpang...
    persetan suare sumbang...
    dan turutlah kehendak hati...
    kerane hati lebih memahami kehendak diri...

    muehehehehe!!!!m

  3. Blogger Afeeqa Says:

    myb impian awk belum tercapai, tp awk sudah menjadi pelukis. :)

    bg org seperti sy, yg masih belum habis stdy lagi nie haa, ms depan tu masih kabur. :(

  4. Anonymous Anonymous Says:

    aku punya impian untuk jadi pelukis. melukis apa saja yg aku suka tanpa sempadan tp hampeh.. aku terlalu takut untuk bersuara dan sehingga kini aku menyesal dan terkilan walau aku punya harapan & kawan. hmmmmmpp.. ~*~

  5. Blogger alhariesz Says:

    hidup ni singkat...

    lakukan apa yg megat suka...cipta destini megat sendiri...

    nikmati perjalanan ke puncak...

  6. Blogger I am Karl Says:

    dats DAFI kan??

    die mg kan indon pun skang

    happy for him

  7. Blogger Muhammad Says:

    naem - ya ,jadi cikgu nieh mulia. Kita akan jadi "CIKGU" sampai bila-bila.

    Fapet - wah , en fapet sudah bersuara. Hohohohoho..tq utk ingatan itu.

    afeeqa - me pernah kerja kilang dulu. Dan me tak pernah mimpi utk ada disini. Jadi kesimpulannya ??
    Biar takdir pimpin tangan itu .

    :)

    Alhariez - ke puncak ?? jauh lagi mungkin. Tapi tak pa , me akan jalan slow. Biar lambat asal selamat.

    Karl - me pun happy utk semua orang.

  8. Blogger Afeeqa Says:

    thankz me. baru i sedar.
    kita perlu bertatih dulu utk mencapai kejayaan & impian, kan?

    :)

  9. Blogger edzlin007 Says:

    jadilah cikgu. cikgu seni pun bagus, kalo tak camne anak muda nak pandai tanpa guru yg bagus

  10. Blogger ♥Syamelia♥ Says:

    hopefully his dream utk pasaran indonesia akan menjadi kenyataan...
    it may not be easy, but i wish him all the best, n all the best 2 u 2 megat...