<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-4542146822625164856', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

25

M - Bila kau nak kahwin nieh ??.

R - Bila kau....dah dapat kad jemputan aku lah.

Aku benci soalan-soalan yang berbentuk begini. Soalan tentang bila , masanya aku akan menamatkan zaman remaja. Aku malas nak menjawab. Sebab aku pun tiada jawapan. Aku kadang-kadang iri hati tengok.Ada kawan-kawan waktu sekolah dulu. Sudah bercucu dah. Baguslah , itu rejeki mereka. Murah kata orang tua-tua.Aku nie... bila pula rejeki tu nak murah ??. ENTAH-LAH..Main game tikam-tikam 50 sen pun,aku tak pernah menang. Jadi aku selalu biarkan,takdir itu yang bagi jawapan.


Aku tak mengharap-harap. Jika terlalu mengharap , nanti buah durian tak jatuh. Aku nanti yang kempunan. Jadi bila ada masanya lagi , mulut-mulut ramah yang bertanya-tanya. Jawapan mudah berlawak sinis aku balaskan . Agar Aku gelak - Yang bertanya pun gelak.

Owh , kan bagus hidup ini. Kita ketawa sahaja. Hohahohaho...
Errrrr korang pulak ,bila nak bercerai berai ??.( ditujukan pada kawan-kawan yang dah kahwin ).

“25”

  1. Blogger Afeeqa Says:

    jgn tergopoh2 bile mencari teman hidup, takut nnt xberpanjangan.

    insyaAllah, jodoh u akan sampai nnt. bile??? haaa, itu kite xtaw. hehe.

    :D

  2. Blogger NAEM:a wait-er Says:

    biarkn mereka terus berteka-teki.
    tp kalo en megat nk buat knduri,
    jemput k: )

    buat kenduri mkn jemput2 pisang a.k.a cekodok pn,jemput jugak k!

  3. Anonymous Anonymous Says:

    rantai tue.. cengkenal jerk..~*~

  4. Anonymous Anonymous Says:

    25 tu umo kamu kerh ..??
    anyway ... nnt bile da time jemput2 la .. :P

  5. Blogger Edzlin Says:

    semoga sampai seru

  6. Blogger a.z.n.e.e Says:

    amat memahami perasaan ko tue..

    me kawen at age 27.. rilex ar.. enjoy being single.. selagi ada peluang...

  7. Blogger Nabil Aizat Abdul Rahman Says:

    huhu.betul2..when the time is right,u'll get married..just go with the flow..gambar mmg spt kulit buku sudah..tahniah.haha

  8. Blogger MORIBAYU Says:

    afeeqa - hahaahahahha , bagus jawapan u. Ok me akan tunggu kat tangga nieh..

    nae - owh , me dah lama tak buat cekodok tepung. Tu my fav tu..alalal

    anon - yeap , itu rantai ikan.

    anon - 25 , yeap. insya allah.

    edzlin - hahahahaha..sampai tu bila ?? hah yg itu kita tak tahu.

    aznee - tq kak , nieh me nak gie melaram sat. hahahaha..besok2 dah ader family , tak leh nak melaram bagai.

    nabil - heyyo , tq bro. u know whut..last month , me rasa macam nampak u kat IB masa laman santai.