<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-3355259866565760309', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Aku pun manusia - Yeah , manusia yang berusia 25 tahun pula tu.

Handphone comel aku berdentang-dentang dengan sms dan pangilan masuk. Pelik ?? Kenapakah ?? Bila aku baca sms yang menyarat dalam mailbox. Baru aku faham. Ramai yang mahu sibuk-sibuk bertanya. Aku menulis tentang seseorangkah ?? Aku marah pada seseorangkah ?? Aku sudah di rasuk hantu kah ??. Apa yang aku maksudkan dengan " Gajah Si Blogger ?? ":

Bapak marahkah ??
Tak..bapak tak marahlah - jawab aku menipu .
Betul bapak tak marah ??
Betullah... Bapak tak maulah kene jual nanti. Mana ada bapak marah. Bapak tengah happy nieh. - jawab aku lagi - sambil menambah tipu daya dalam perbualan.

Apa punya soalan bodoh yang aku terima. Aku nampak marahkah ??.

Tapi malam semalam , sebelum tidur. Aku dapat pangilan dari Dr Joey. Aku terus meluahkan apa yang aku rasa. Aku taklah nak meraung marah. Kerna sifat kejadian aku. Aku ini , memang bukanlah kaki marah. Tapi jika aku yang kene marah , memang selalulah ada . Pada Dr Joey , aku luahkan apa yang terbuku di hati. Ye la , jika simpan kat hati , bukan dapat faedah pun. Aku terus leka bercerita dan bercerita. Dan di akhir perbualan...aku terkasima sekejap bila Dr Joey bertitah :

" Megat , orang nak cakap apa-apa pun ttg kamu . Mereka bukan kawan kamu. Kami ini yang lagi kenal siapa kamu. Mereka boleh cakap apa sahaja. Tapi mereka tahu ker siapa kamu ??. Jika orang nak cakap kau macam-macam , sebab mereka tak pernah kenal kau siapa. Kami ini yang duduk sama-sama dengan you...ok. Lagipun kau pun memang jenis misterius...itu lagi bagus. Biar orang selalu tertanya-tanya. " ( Adapun ayat-ayat ini telah digubal dan digubah sesedap rasa oleh saya ).

Kesimpulannya ?? - Aku tak marahlah -


Aku meluat jerk.

“Aku pun manusia - Yeah , manusia yang berusia 25 tahun pula tu.”

  1. Blogger ai@reel Says:

    blog yang unik?

  2. Blogger Ajami Hashim Says:

    ehhhh! gambar mu ini begitu menyeremkannn! bulih ngak nnti odisen utk pilem SUMPAH pakcik! u BOLEH berlakon kan? kan? kan? huhuhu!

  3. Blogger Abir Abhar Says:

    chumel ke time marah?
    haha..
    bluekkk

  4. Blogger *ayu* Says:

    jgn sesekali stress sbb org lain.. not worth it.. :)

    keep it cool...
    let it out...

    owh..
    i hate annoyed things/people as well..
    perasaan meluat sesungguhnya lebih horror dari marah.

  5. Blogger |Liyana PELANGIā„¢ | Says:

    hahahaaa.klakar tol lah dye nie..:)

  6. Anonymous FaPet Says:

    ahhhh!!!! lega eden raso pas dah tau citer sbonar...

  7. Anonymous Anonymous Says:

    luahkan semuanya...megat

    walaupon ana bukan blogger..

  8. Blogger Muhammad Says:

    aireel - errrr...mungkinkah ??

    Ajami Hashim - wah , nak nak....tapi watak bisu boleh ?? malas lah nak hafal2 skrip nieh.

    Abir - shadap u !!! nak kene marah ker ?? baru tau..chumel tak chumel.

    Ayu - no lah , tak marah dah pun. Me okey jerk. See..me tgh tersenyum2 sambil makan kerepok nieh.

    Liyana - Saudari cakap me kelakar ?? u patut jumpa me secara personal...sebab me sombung sebenarnya !! ( tu my fren yg cakap )

    Fapet - Wah , nak me buat sidang akhbar ?? kui kuii kuii

    Anonymous - Tu lah..me dah muntah dah luah semua dah...

  9. Blogger I am Karl Says:

    megat

    pedulikan je lalang2 tuh

    cool ya bro!

  10. Blogger silbi abigail Says:

    Orait En. Megat...
    Terima kasih atas segala usaha awk pada Yoyooh.com
    dan jutaan terima kasih atas usha awk mendidik dan mengomen blog saya. tgn yg mewarnakan itu lbh baik dari mata yg memandang...

  11. Blogger Abir Abhar Says:

    x baek ar marah2..
    jatuh susuk tu karang

  12. Blogger Muhammad Says:

    karl - lalang ?? ya pedulikan..biar tukang potong rumput yang deal.hohoho

    silbi - terima kasih , bro. me hargai kata-kata penghargaan itu.

    :)

    abir - susuk ??silikon pun jatuh lah..