<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-4542146822625164856', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Yipeeeeeeeeeeeeeeee...- " Studio aku sudah buat pembedahan plastik "

2 hari lepas , aku yg kebosanan telah merajinkan diri untuk mengemas studio. After 2 tahun kene la berubah sikit. Sebab aku sudah bosan , duduk berjam-jam kat dalam studio usang tu. ( Hahahahah usang ke masalahnya ?? ). Asyik-asyik benda yg sama. Aku pernah gak terfikir nak cat dinding studio nie warna merah maroon ( itu warna fav gue ).

Tapi mengenangkan tiasa siapa yg nak tolong aku mengecat , aku lupakan dulu hasrat keji aku tu. Aku pun dah bosan tgk susunan benda yang sama. Jadi untuk hilangkan kebosanan aku , yg bosan seorang di rumah.Terus aku gigih menyusun semula susun atur perabut , menyapu lantai , buang sawang kat siling , mengemop lantai , membuang kertas-kertas lama dalam laci dan 1001 lagi kerja yg biasanya di buat oleh amah indon. Lagipun dah masuk tahun 2009. Aku kene buat sesuatu dalam space yang baru. Now aku pun sudah bukak buku baru. Jadi sebelum aku boleh mulakan hidup , rumah nie kena diberi CPR@Nafas baru...tapi aku plak lupa , nak rujuk buku feng-shui sebelum buat susun atur semula. Harap x-der aper2 yg sueyyy berlaku afer this.



Lihatlah lantai kayu yg berkilat-kilat selepas aku sental dengan mob. Lihat susunan meja yg sudah berubah. Lukisan kat dinding jerk tak berubah. Sebab aku malas nak cabut paku. Lagipun aku jarang melukis atas canvas now. Side satu lagi tu untuk penghuni baru studio nie. Iaitu En Amar ( bestmate aka driver baru aku ). Dah tu , dulu meja tu selari dengan dinding depan tingkap , cam sempit plak if aku nak duduk ngan amar kat sebelah. So bila ader 2 side. Tiada lagi kesesakan ruang. So En Amar, make sure if u nak datang lepak hujung minggu nie , bawak kerusi sendiri ok. Aku just sedikan meja jerk - lalallaaa.



Setiap pagi now bolehlah aku lihat matahari terbit.Owh sungguh syahdu. Dahlah pagi kat sini , udaranya amat sejuk dan nyaman. ( maaf,tiada pencemaran karbon kat area tempat aku tinggal , walau ini kawasan bukit , masih juga tiada terjadi lagi - kes tanah runtuh ). Senang gak ,bagi aku nak mesyuarat tingkap dengan makcik-makcik yang lalu kat bawah tu. ( harap maklum rumah aku di level 2 ). 

Petang-petang boleh gak tgk budak-budak@Bapak budak main bola kat padang yg betul2 dah depan view. ( Dah tu nak main ...kaki ku nie tercipta dari bangku , maka better aku just duduk kat area simpanan ). Owh ya , sebab meja aku mengadap arah timur. Maka, bila matahari terbenam pun aku boleh tunggu. Owh saat-saat syahdu lagi skali ,.Tapi if petang aku insaf sket. Sebab , sambil2 tgk burung pulang petang. Masjid kat area seberang jalan tu , akan bergema dengan bacaan Al-Quran.


Orang cakap :- Dari buku kita kenal tuan empunya.

Ini antara buku-buku milik aku yg aku dah start kumpul dari 4-5 tahun lepas. Ada banyak sebenarnya. Tapi tau jerklah. Ada yang orang pinjam ( lepas tu terus jadi harta diaorang ). Ada gak yg aku sedekahkan kat orang. So ini antara yg tinggal. Now aku nak start balik hobi kegemaran aku mengumpul buku. Kenapa buku ?? Errr..sebab buku x-kan kecewakan kita.

“Yipeeeeeeeeeeeeeeee...- " Studio aku sudah buat pembedahan plastik "”

  1. Blogger Ajami Hashim Says:

    pakcik jeles tau tgk bilik kemas yaa amats cegini!

  2. Blogger MORIBAYU Says:

    ye la uncle
    nak mengomeh nya pun , sampai nak tercabut kaki n tangan.
    huaaaaaaaaa penat woooo :P

  3. Blogger Edzlin Says:

    saya suka tgk bilikmu

  4. Blogger Khairulius Says:

    bestle ur room

  5. Blogger MORIBAYU Says:

    edzlin
    suka...tq
    tak sia2 me kemas...

    khai
    bila u nak datang buat lawatan rasmi ??
    :P