<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-4542146822625164856', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Aku-24 ( Di tulis 20 hari sebelum hari ke -22 )

Kurang dari 20 hari ..ialah hari jadi kamu,budak kecik !!!.Kamu sudah besar sekarang.Sudah makin dewasa.Seolah macam baru semalam kamu menagis...tidak dipedulikan,ketawa,suka bersulam duka....tapi sekarang ??.Kamu bukan lagi budak kecil.kamu sudah jadi manusia,yg aku hampir tidak kenali lagi.
Hari ini ... aku lihat kamu di depan cermin.
Aku cuma tertanya...adakah aku pernah buat kamu menagis ??.
Pernah aku buat kamu kecewa ?? 
atau cukupkah kegembiraan yang aku ciptakan ??


Jika tidak..maafkan aku.
Sebab adakalanya aku,menjadi musuh terhebat utk kamu peluk.
Aku mungkar pada janji kita~aku binasakan diri kamu pada jalan yg salah. 
Maafkan aku.


Satu hari lagi...aku cuma mahu,jika ada waktunya.
Aku janji seperti selalu,yang kau dan aku.Kita akan buat yg terbaik.
Bukankah kita pasangan yg hebat..walaupun bukan yg terbaik


Kita akan lebih luang masa,utk buat apa yg kita tidak terfikir utk buat.kita akan jadi apa yg kita tidak mampu utk jadi.kita akan melompat sejauh yg boleh.kita akan terbang tanpa sayap,dan berenang tanpa lemas.


Dan masa itu hanya sandaran.Mari...aku sayangi kamu..kamu tahu hakikat itu bukan ??.Janganlah dibiar mata itu basah dengan luka air mata.Kamu kan anak laki-laki,dan anak lelaki itu harus kuat macam wira.Tetapi jika kerna aku..biarlah air mata itu tumpah,sebab menagis itu bukanlah satu dosa.


Ingat lagi,pada nota yang kamu tulis dulu ??.Kamu mahu lihat langit indah itu.Sentiasa ada utk kamu berjalan dibawahnya.Kau impikan hidup yg mudah...tapi bahagia.Sekarang...bila ada awan mendung memekat , janganlah takut..janganlah berhati gundah.Kerna aku ada...untuk jadi teman. 


Utk kamu luah bicara murung..

aku ada utk mendengar.
aku ada utk melihat.
aku ada utk bicara...
kamu adalah jasad .
dan aku adalah jiwa.


mungkin kita berbeza..
tapi kita saling terikat seperti umang dan cengkangnya.

dimana ada kamu..
di situ adalah aku..

hingga saat pisahkan kita.
bila aku..jiwa ingin bebas.
dan kamu..jasad ingin hapus.


tapi sekarang ini..biarlah kita bersama.
jangan risau sayang..aku ada utk kamu.
Selamat Hari Jadi yg ke -24...sayang.
aku ada disini..utk kau nikmati indah dunia kita.

yg benar~dari aku untuk saya.

“Aku-24 ( Di tulis 20 hari sebelum hari ke -22 )”

  1. Blogger Afiq Deen Says:

    muka ko cam kena arang!

  2. Anonymous Anonymous Says:

    ala... sedih jer dengar.. there, there... u need a hug man. a really big one!

  3. Blogger MORIBAYU Says:

    Afiq - arang ?? yeah..me selalu play with charcoal
    en ahamad - yeaps...i really needs hug

  4. Blogger wani ezryl * Says:

    bday megatkah? happy belated bday!! sori lmbt, agak kebizian berhijrah ke KT :] semoga pjg umur & murah rezeki.

  5. Blogger MORIBAYU Says:

    yeap..cik wani
    huaaaaaa
    rindu kamoooooo
    :)