<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-3355259866565760309', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Luqies

Orang boleh mencuri hasil kerja aku~Dan jaja pada satu dunia.
Yang ini adalah hasil kerja mereka.Demi mengaut untung popular sesaat.
Tapi yang nyata.Mereka tak akan pernah mampu mencuri 'HAKIKAT' paling nyata.
HAKIKAT~yang membezakan aku dengan mereka.Kerna ini Satu fakta paling kekal.
Yang aku memang punya BAKAT~Dan mereka tak pernah punya walaupun satu.

Itu yang membezakan seorang ARTIS dengan seorang PENCURI.
Artis sentiasa dipenuhi dengan inspirasi.Lalu kami duduk untuk mencipta sesuatu yang baru.
Kami akan penuhi hari-hari yang ada.Untuk sentiasa merealiti kan idea ke atas media.
Pencuri pula,hanya duduk melanguk di depan pc.Mengharap sedikit peluang untuk menumpang nama.
Bila ada yang berkenan di hati.Mereka akan load apa yg mereka mahu.Dan claim sebagai harta sendiri.
Pelik bukan.Mereka boleh hidup dalam lapisan penipuan demi penipuan.Demi perhatian.

Manusia sebegini bagi aku hidup dia memang sedih dan sial.
Macam lumut di tepi gantang.Hidup hanya atas belas~mati pun tiada siapa perasan.

Pesan aku cuma satu.
Berhentilah hidup dalam penipuan.Berhentilah bernafas dalam kepura-puraan.
Mulakan ambil pensel dan kertas.Duduklah melukis seperti orang lain.
Lalui jalan yang sama,seperti orang lain ambil.Cekalkan hati dan gigih berusaha.

Apa tuhan kamu tak pernah berpesan ?.
Yang balasan baik sentiasa ada,untuk orang-orang yang berusaha.


 Pilihlah..jalan hidup mana yang kamu mahu lalui.
Hidup dengan dipenuhi hari-hari yang penuh dengan cabaran.
Ataupun mati tertimbus dengan penipuan demi penipuan yang direka hati.

“Luqies”

  1. Blogger Louie Says:

    u i rasakan..dari org curi2 hasil u ni baik u daftarkan ke pesuruhjaya di bawah perniagaan you, makanya kalau ada org curi hasil dia boleh didakwa, dan u dapat balik hak u sebagai seorg pelukis, harta u tidak sepatutnya di ciplak..org itu sangat keji..sy harap sangat u dpt mempertahankan segala yg telah dihasilkan..ianya bukan mudah, semoga berjaya u.

  2. Blogger MORIBAYU Says:

    Loiue~salam

    terima kasih untuk tunjuk ajar ini.

    yups,ini satu-satunya perkara yg sangat me kesalkan.
    benda ini bukan isu kecil.tapi orang selalu pandang mudah.

    penat lelah kita duduk membuat kerja.
    langsung orang tak fikir.

    yang lagi buat terasa hati tu.
    yang buat ini orang kita juga.
    dah satu bangsa melayu.
    agama pun sama...

    pelik....

    tak boleh ker nak cari nama dengan jalan yg elok sikit..ini tidak.ambil hasil kerja orang,kemudian buat keuntungan utk diri sendiri.

    letih lah,kalau hidup asyik nak deal dengan makhluk2 sebegini.

    hurmmm.....terima kasih sekali lagi untuk ingatan dan sokongan ini.

  3. Blogger Unknown Says:

    sangat talented...salute you bro!

  4. Blogger MORIBAYU Says:

    Terima kasih