<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-4542146822625164856', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Catatan : Bila Aku Bosan Menunggu

Tahu tak , apa perasaannya .Bila kamu baru menambah kredit phone sebanyak 10.00 ringgit.Dan baki jumlah yang berbaki adalah 12:53 sen.Ya,sudah tentu banyak pangilan yang boleh di buat dengan baki sebanyak itu.Tapi , saat itulah...handphone anda sudah kehabisan bateri pula . Dan Kakak kamu , telah menghantar satu sms yang berbunyi

" Owh ..aku pasti akan jemput kamu , tepat jam 5 "

Tadi kamu sudah lihat jam di ruang lobby utama , Ya .. masih ada 1 jam 4 minit sebelum waktu dia tiba. Tapi , kamu akan menunggu di luar.[ Di tepi jalan besar , berdekatan longkang besar ]. Bukan duduk senang dan lena di lobby utama . Aduhai...susahnya hidup jika tiada handphone dan jam tangan. Owh , kamu cuba meng on kan lappy. Dengan harapan ada waktu tertera di skrin , yang boleh dijadikan rujukan. [ Tapi bateri lappy telah kong , sudah hampir 3 bulan tidak bertukar ganti lagi ]. Yay..dalam hati ini , kamu sudah mula rasa putus asa bukan.

Nanti....tunggu !!! Lihat, Tuhan mungkin sudah mendengar rayuan kamu yang sudah bosan menunggu. Di sisi kerusi yang kamu duduk menunggu itu .Kelihatan ada soket untuk diguna.[ Kenapa tadi kamu tak perasan ?? ] Hurm..tapi bolehkah diguna pakai ??. Boleh ??? tak boleh kot ??. Jika pak guard lalu dan perasan..tentu dia akan marah. X-kah nanti kamu akan terasa malu. Mahu gunalah , tapi mana pula kamu nak cari pen ??. Soket itu mata 3 dan pengecas handphone kamu bermata 2. Aduhai .. di tengah ramai ini , pada siapa kamu mahu tebalkan muka mengadu ??. Jadi apa lagi caranya ??. Mahu tanya orang ??? Nanti pasti dikatakan , kamu berniat mahu mengusya bagai...hahahahaha.


Jam 5 , kakak akan datang menjemput. Tapi..kamu sudah tak tahu , sekarang sudah pukul berapa !!. Owh ya , kamu masih ada DSLR .Di situ ada set jam digital. Kamu cuma perlu on kan sahaja. Lihat , sekarang kamu sudah tahu waktunya. Sekarang sudah jam 4:30 petang. Masih ada lagi 30 minit yg belum berlalu.

Sekarang aku akan lebih berjanji , untuk tidak lupa dalam mengecas bateri phone. Zzzzzzzz

2 jun 2010 - Stesen Bus Melaka Sentral

Ps:Dan hampir Jam 6:10 petang,baru kakak aku sampai !!!

“Catatan : Bila Aku Bosan Menunggu”

  1. Blogger jejaka anggun Says:

    tahniah!

  2. Blogger alhariesz Says:

    hahahaha....

    taktau nak simpati ke gelak.....tp dah tergelak dulu...camno... :D

    *kakak yg chumel...hoho

  3. Blogger ceksumolek's Says:

    hehee.. sabau jelah.. et least dgn tunggu lama dapat siapkan satu entry nih :P

  4. Blogger MORIBAYU Says:

    shaz - huh..yups , tq.

    alhariez - me sampai dah berlumut menunggu !!! huhuhuhu...sadis.

  5. Blogger MORIBAYU Says:

    aisumi - yups , masa yg terbuang itu. Mmg harus di gunakan dengan sebaik mungkin. Huhuhuhuh.