<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-4542146822625164856', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Diary Of A Wimpy Kid

Sekarang ini , aku sudah terjebak dengan dunia " Diary Of A Wimpy Kid ". Kali pertama aku melihat buku ini , ialah semasa ke seremban 3 bulan lepas . Anak buah kepada seorang teman , kelihatan amat leka untuk duduk membaca buku ini. Pada mula , aku hanya melihat lihat endah tak endah sahaja [ Ketika melihat-lihat kosong ..sisi muka luar buku berkenaan ] . Ala ..cuma sebuah buku, utk budak-budak. [ Aku berbisik nakal di dalam hati ]. Namun semua pandangan aku berubah. Bila aku " terbaca " , buku ini. Ok , aku mengaku..aku mmg tak mahu baca. Tapi , situasi waktu siang yang amat panas dan bosan sekarang ini. Telah memukau aku, untuk duduk meneliti setiap halaman.

Yups .. dan setiap perasaan yang aku terima . Ketika duduk menghayati buku ini , adalah sesuatu yang memang hebat !!! . Aku tak mahu , menulis dan bercerita panjang lebar. Bagi sesiapa yang berminat , pergilah ke kedai buku yang berhampiran. Dan dapatkanlah koleksi "Diari Of A Wimpy Kid " , anda sendiri. Terus terang dan mudah cakap . Selepas membeli buku ini. Ianya telah membuatkan aku merasai satu pengalaman membaca yang baru. Aku fahami sekarang , yang segala perasaan imaginasi dan jenaka itu , mampu berbaur menjadi satu.

~
Mahukan Lagi informasi ?? - Klik Di Sini [ Diary Of A Wimpy Kid ]

“Diary Of A Wimpy Kid”

  1. Blogger Qarl Says:

    menarik

    nk cari laa

  2. Blogger MORIBAYU Says:

    karl
    yeap..carilah.
    funny n cute lah..buku diari nieh.

  3. Blogger NAEM:a wait-er Says:

    ya ya ya.naem ada nmpak kt mph bangsar village.rasanya,mn2 pn ada kot.ada kaler merah,hijau dan kuning warna kulit dia.nmpak menarik.just belek2 jek ari tu,x beli pn.huuu...

    en megat buatlah review lebih lagi,sure naem beli,sebab naem mudah tertipu dgn kata2 dan jugak kulit buku.percayalah!

  4. Blogger jejaka anggun Says:

    movie dia release kat states ari nih.... trailer dia mmg cute skalik.

  5. Blogger MORIBAYU Says:

    nae - Hah .. beli jerk semua vol. Me pun , tgh tunggu gaji. After itu..sure me borong.
    Ermm..if me dah cerita semua.Tak akan best lah , sebab semua dah tahu.
    :P

    Shaz - Hahahah..tahu. Me dah tgk kat u-tube. Tak Sabar nak tunggu , filmnya masuk pasaran malaysia. Sure , me akan serbu panggung. Insya Allah.

  6. Blogger Najakia Says:

    buku ni!!!
    dulu nampak tyme kat mph...tp xsure nak beli sbb die balut dgn plastik..xtaw isik die camne...
    nak beli gak ah cmni

  7. Blogger MORIBAYU Says:

    beli..jangan tak beli.
    :P
    berbaloi-baloi lah.

  8. Blogger Edzlin Says:

    hoo saya suka cerita ini. sekarang dah ada dlm format filem pula.

  9. Blogger MORIBAYU Says:

    yups...tak sabar nak tunggu.Yipeeeeeeee !!

  10. Blogger Princess Ayang Says:

    Hai kamu..
    lama tak meninggalkan jejak disini.. i'm also one of wimphy kid's fan..biru, hijau,kuning, merah, semua dh dlm tgn..
    tp tak sempat ke panggung.. tak tahu pon movie dh tayang kt sini..

  11. Blogger MORIBAYU Says:

    ayang - huik , me pun tak sempat nak tonton !!! huhuhuhuhu....stress.