<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-4542146822625164856', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Seni Untuk AIDS [ TOP 30 ] - Terima Kasih untuk segala sokongan

Tajuk: Love
Media: Foto digital & grafik / Fotografik
Penyataan karya : Pesona bagaimana kita melindungi insan yang tersayang dari HIV. Ialah seperti cengkerang yang menjaga kura-kura.
~

Aku tak sangka boleh masuk ke final. Aku lagilah tak sangka 2 karya yang aku hantar . Boleh berada di dalam top 30. Dengan latar seni yang masih terlalu hijau. Aku anggap , ini adalah tiupan semangat baru untuk aku terus berkarya.Terima Kasih kat kawan aku , En AlHariesz yang send e-mail , ttg pertandingan ini. Begitu juga kepada kawan , sahabat , teman dan mereka yang sentiasa bagi sokongan kepada aku. Kejayaan ini , adalah milik kalian juga.Bagi aku , seni adalah untuk semua. Idea..bukanlah Idea , jika ianya tidak jatuh kepada mediumnya. Ianya tak sepatutnya tersimpan sahaja dalam kepala. Ianya patut di luahkan..Aku tak pernah mendamba kepada anugerah atau kemenangan. Cukuplah ...cukuplah , seni itu tampil kepada masyarakat. Jadi bila , mesej itu sampai dan mampu difahami mudah. Itu sudah ..cukup bagi aku.

....Cuma di kala ini. Ingatan aku terlalu rindu kepada insan yang banyak memberi inspirasi. Yang banyak mendorong aku untuk terus kreatif dan berkarya. Malah sepanjang aku duduk di meja , melakar-lakar kosong dan mencurahkan idea. Ingatan aku kepada kata-kata beliau, sentiasa tergiang-giang di dalam kepala :-

~

"Today is such a beautiful day but I can’t see it, I’m blind.”
................................................................................................
Tajuk : Riben Merah Saya
Media :Lakaran pensel - Grafik

Penyataan karya : Pendedahan seawal usia muda . Mampu memberi gambaran yang jelas tentang bahayanya HIV. Ianya tak sepatutnya menjadi satu momokan kosong , kerana penjelasan melalui pendidikan, Akan meningkatkan kesedaran awal tentang HIV.
~
Kata-kata ini , mengingatkan aku. Untuk tidak terlalu taksub kepada idea sendiri, dan jangan terlalu mudah melupakan pandangan umum. Seorang pengkarya harus jadi mudah , tidak terlalu kompleks dan harus jujur dalam ..menarik perhatian.kita boleh jadi sempurna...atau tidak. Tapi " kejujuran " , itu yang lebih meyamakan kita. Dan..hari ini , aku cuma mahu katakan :-


" Kak Yasmin ... apa yang akak cakap mmg betul , dan terima kasih untuk segalanya "
~
* UPDATE - Hanya satu karya yang layak masuk ke - final. Iaitu , RIBEN MERAH SAYA. Pihak Pengurusan Pertandingan Meminta maaf kerana kekeliruan dan kesilapan teknikal ini.

“Seni Untuk AIDS [ TOP 30 ] - Terima Kasih untuk segala sokongan”

  1. Blogger alhariesz Says:

    Whoa...tahniah Megat...sy cuma medium penyebar...selebihnya usaha kamu...gunakan bakat yang dikurniakan-Nya sebaik-baiknye, k bro... :)

    p/s: rindu kan kat YA? though sy tak kenal dia in person, cuma satu patah perkataan dia yang kita dgr pun seumpama pelangi di petang mendung...

  2. Blogger Farazila Says:

    congratz!!!
    terus kan usaha anda...

  3. Blogger NAEM:a wait-er Says:

    TAHNIAH en megat.teruskan bekarya.sy suka budak yg berbaju kuning dn bereben merah itu.msg sampai!

  4. Blogger jejaka anggun Says:

    congrats!!!

    ps: suke lagu cinta jgn kau pergi tuh. reminds me of kak sheila majid cuz dia pun ada nyanyi lagu nih.

  5. Blogger MORIBAYU Says:

    akhariez - yeap , usaha me wujud. kerna usaha kamu yg jadi penyebar itu.
    :)

    terima kasih ,sekali lagi..bro.

    lilo - terima kasih , lilo. u sentiasa ada ..time susah n senang me.

    nae - lama tak nampak kamu. bussy huh ???
    owh..budak tu melindungi dirinya dari hujan lah. hohoohhoo

    shaz - owh , nanti me dengar k.
    :)

    terima kasih shaz.

  6. Blogger Edzlin Says:

    tahniah megat.

    saya suka yang love itu. simple tp mendalam maknanya

  7. Blogger MORIBAYU Says:

    edz - me baru dapat info. Love tu tak dapat masuk ke final. Ada kesilapan teknikal sewaktu pemilihan top 30.

    :)

    apa2 pun , baguslah u suka.
    terima kasih sebab tak pernah jemu..memberi sokongan.

  8. Blogger Edzlin Says:

    oh yeke megat. simpati pd kamu. mungkin tuk saya, ayat karya love itu amat bermakna kepada ku :)

  9. Blogger NAEM:a wait-er Says:

    bukan bz,tp ada beberapa post yg lepas,sy x berapa nk paham.mungkin kurg imaginasi atau mungkin saya 'speechless'.jd lebih baik sy diam.

    nota kaki: jgn risau en megat.sy akan baca blog kamoooo...bila kamu mula meng'update'.cuma sy terpaksa jd pembaca yg senyap.

    apa2 pn,i m 1 of ur biggest fans.take note ya: )

  10. Blogger MORIBAYU Says:

    edz - baguslah. Mesejnya patut sampai kepada sesiapa pun. Walau dengan apa rupa medium sekalipun.

    :)

    nae - Terima kasih , nae.
    Tak pa...suatu hari nanti. U akan faham. Okiess.

  11. Blogger Ti Anne Mohd Yassin Says:

    congrats.. i really love the one with the yellow dress.. the msg is VERY WELL delivered.. i am now one of your follower.. :)