<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://draft.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6911493868534090098\x26blogName\x3dAku+Pelukis\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://megateusofe.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://megateusofe.blogspot.com/\x26vt\x3d-4542146822625164856', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Twilight - Di Panggung November 27/2008


Ok , apa yang boleh aku cakap. Inilah filem yang harus di tonton sebelum tahun 2008 berakhir. Aku x-pernah baca Novel asal karya Stephenie Meyer. Walau pernah mendengar or melihat siri-sirinya seperti New Moon, Eclipse, dan Breaking Dawn. Tapi untuk filem ini , memang dari sejak review nya keluar di data internet. Aku sudah tidak sabar menunggu mahu menonton. Aku tak suka nak baca novelnya. Sebab dari pengalaman aku melalui Lord Of The Ring , kita akan mempunyai pandangan tersendiri bila sudah membaca hasil dari medium tulisan. Sudah tentu aku terperanjat bila melihat LOTR ,yang aku baca dan angankan dalam imaginasi sendiri terlalu berbeza dengan apa yg Peter Jackson mahukan. Jadi belajar dari kesilapan , aku tidak akan sekali-kali membaca buku yang mempunyai potensi utk difilemkan.

Jadi bila aku menonton filem Twilight ini semalam di GSC , Pavillion atas undangan Tayangan Unggul . Aku benar-benar menikmati sebuah penceritaan yang bersih + Segar + tidak tercemar dengan pandangan atau tangapan yang berbeza. Secara kasar filem ini ialah dunia yang berkisar tentang cinta. Yeah , ada masanya aku seolah terbuai oleh romatik kisah remaja. Cuma yang membezakan. Ini sebuah cerita konflik yang berlaku bila seorang gadis manusia, Bella Swan ( Kristen Stewart ) , mula menjalin hubungan cinta terlarang bersama Vampire iaitu Edward Cullen ( Robert Pattison ). Bersama-sama mereka melalui dugaan dan rintangan, dari pelbagai pihak bagi meneruskan perhubungan mereka. Twillight , hadir dengan jalan cerita yang mungkin agak klise.
Siapa boleh lupa konflik Vampire yang mengalami kekeliruan jati diri dalam Interview With Vampires atau Van Helsing. Tuntuan diri vampire yang dahagakan darah manusia bagaikan satu sumpahan untuk mereka menjalin hubungan dengan manusia. Tapi , twilight mempersembahkan kisah seram vampire yang selalu dimomokan sebagai Monster yang laparkan manusia , menjadi sebuah kisah cinta remaja yang mengulit perasaan. Vampire yang lahir dalam twilight ialah makhluk abadi , mempuyai keupayaan fizikal dan minda yang sempurna dan kekuataan menyamai seorang hero.

Tidak keterlaluan jika dilihat , Vampire itu ada ciri menjadi penyelamat manusia dari imej pembunuh. Bagi pihak manusia pula , pandangan tentang apa itu Vampire , seolah teruji kerana secara dasarnya asal vampire itu adalah manusia. Jadi adakah cinta yang lahir antara seorang manusia dan vampire itu akan menjadi satu ikatan yang benar atau hanya berakarkan nafsu ??.Jawapanya ...?? Hanya ada pada layar skrin wayang di panggung berhampiran. Yeah , durasi berjam-jam yang berlalu tidak terasa boringnya. Kerana jalan cerita yang dikupas amat mudah dan padat. Malah aku leka melihat latar lokasi pemandangan yang menjadi latar Dunia Twilight. Sejuk , Hujan , kelam tapi ada pesona kecantikanya.

Aku sengaja malas nak cerita detail ttg filem ini. Supaya x-la spoil mood kepada sesiapa yang mahu menonton filem ini. Apa yang boleh aku katakan , amat berbaloi dengan masa dan duit tiket utk filem ini. Jika filem ini x-bagus , x-kan la jumlah kutipan di Amerika & Kanada mengaut $69.6 million. Jadi , pagi pengemar filem-filem romantik fantasi. Twilight mmg untuk korang.

Star ?? -
" *****= 5 , bersamaan dengan janji nak nonton lagi minggu depan with my fren "

“Twilight - Di Panggung November 27/2008”

  1. Blogger Sinefelia Says:

    wah...puji sakan nampak...

    nak jadi 'duta' eh, mention siap 'gsc, pavilion' lagi kali ni..

    haha...

  2. Blogger izzahismail Says:

    blog-hoping :)

    oh.i havent watch this movie.
    start tgk trailer.trus rase nak tgk.
    but tak sempat lagik.

    a must go. :)

  3. Blogger MORIBAYU Says:

    yeap
    now semua text kene detail lorr
    :P

    even no seat pun kene mention
    :)

  4. Blogger PakciQue Says:

    Cerita ni memang dah masuk dalam list utk aku pergi tonton nanti...

    Cuma mslhnye..aku menunggu2 juga kalo ade mana2 pertandgn utk menang tiket ni free ke...ahakz..

    JANGAN KLIK

  5. Blogger Ajami Hashim Says:

    bro, jom tonton butoh caravan tokyo-paris mlm esok!